გვარი, სახელი___________________________________________
კლასი_____________ თარიღი_________________
1.
წაკითხული ტექსტის გააზრება.
(5 ქულა)
საკუთარი
ქვეყნის ისტორია ქართველებს ჯერ კიდევ დიდი ხნის წინ აინტერესებდათ. ყოველთვის
იყვნენ ისეთი ადამიანები,
რომლებიც სიამოვნებით წერდნენ
წარსულის შესახებ. ერთხელაც
ამ ძველ ისტორიკოსთა ჩანაწერები
ერთად შეკრიბეს. ამ დიდ წიგნში
შეტანილი იყო ქართველთა
მთელი ისტორია_უძველესი დროიდან
მოყოლებული, ამიტომ მას „ქართლის ცხოვრება“
უწოდეს. „ცხოვრება“ ძველ ქართულში ისტორიას
ნიშნავდა, ხოლო „ქართლი“_საქართველოს, ვისაც წარსულის ამბები
აინტერესებდა, „ქართლის ცხოვრებაში“ ეძებდა. ახლანდელი ისტორიკოსებიც ხშირად მიაკითხავენ
ხოლმე.
ა) რას ნიშნავდა
„ცხოვრება“ ძველ ქართულად?
____________________________________________________________________
ბ) რას ნიშნავდა „ქართლი“
ძველ ქართულად?
____________________________________________________________________
გ) რაზე მოგვითხრობს
„ქართლის ცხოვრება?
____________________________________________________________________
დ) როგორ ფიქრობთ, რატომ
შეკრიბეს ერთად ძველ ისტორიკოსთა ჩანაწერები?_________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
2. გადაიყვანე
წინადადებები მრავლობით
რიცხვსა და მომავალ
დროში (2 ქულა)
მერცხალი ლაღად დაფრინავს_
ეზოს ლამპიონი ანათებს_
3. რას
ნიშნავს გამოთქმები: (1 ქულა)
„ თვალები
გაუბრწყინდა“-
„ქვა ქვაზე არ დატოვა“_
4. დაასრულე: ბავშვები
სკაზე
......................................
(1
ქულა) ხიდან ფოთლები .......................................
შეცვალე ნაცვალსახელით ხაზგასმული
სიტყვები: (1 ქულა)
კაცმა თოკი მოიტანა
და მეფე ამოიყვანა.
___________________________________________________________________
5. აბრუნე: კუდმაკრატელა მერცხალი
(2 ქულა)
სახელობითი______________________________________________________
მოთხრობითი_____________________________________________________
მიცემითი_________________________________________________________
ნათესაობითი______________________________________________________
მოქმედებითი______________________________________________________
ვითარებითი_______________________________________________________
წოდებითი_________________________________________________________
7.აუღლე: მე ვსწავლობ (1 ქულა)
მხ.
რიცხვი
მრ. რიცხვი
I პ____________________________
_______________________________
II პ____________________________
_______________________________
III პ____________________________
_______________________________
8.დაასრულე სიტყვები: (1 ქულა)
ა) ხის მასალი........... გამძლე
სკამებს ამზადებენ.
ბ) ორაგულები ზღვი........... სამშობლოში
ბრუნდებიან.
9. ზედსართავ
სახელს ერთი ხაზი
გაუსვი, ზმნიზედას----ორი. (2 ქულა)
ონავარი
ბავშვები გორაკიდან სწრაფად
დაეშვნენ.
10. გაასწორე
შეცდომები: (4
ქულა)
„ ცა შეიჭმუხნა, პირქუშოფს,
დაკლებული აქ სითფო მზეს,
ქარი უბერავს
მრისხანეთ
თავს ახრევინეფს
ყველგან ხეს.“
გვარი, სახელი_______________________________________________
კლასი_____________ თარიღი_________________________
1.წაკითხული ტექსტის
გააზრება (5 ქულა)
მრავალრიცხოვან ნაგებობათა
ძველი დიდებიდან შემოგვრჩა
თბილისის მეტეხის ღვთისშობლის
სამეფო ტაძარი. იგი აშენებულია 1278-1289 წლებში მეფე დემეტრე თავდადებულის მიერ და
იყო „
მდიდრულად მორთული“. გადმოცემის თანახმად იგი
ააშენეს ძველი ეკლესიის
ნაცვლად, რომელიც ჯერ კიდევ ვახტანგ
გორგასლის დროს ყოფილა
აგებული და ხვარაზმელებს
დაუნგრევიათ.
ა) სად მდებარეობს მეტეხის
ტაძარი?
_________________________________________________________________
ბ)
ვისი სახელობისაა მეტეხის
ტაძარი?
_________________________________________________________________
გ)
რომელი მეფის მიერ არის აგებული
ტაძარი?
_________________________________________________________________
დ)
რა იყო
ძველად მეტეხის ტაძრის
ადგილას?
_________________________________________________________________
ე)
რას გადმოგვცემს ისტორია
მეტეხის ძველი ეკლესიის
შესახებ?
_________________________________________________________________
2.
გადაიყვანე წინადადებები მრავლობით
რიცხვსა და წარსულ
დროში
(2 ქულა)
ა) ბულბული ტკბილად
გალობს_
ბ) შორს მთა მოჩანს _
3. რას ნიშნავს
გამოთქმები: (1 ქულა)
ა) „ყურებზე ხახვი
არ დამაჭრა“ _
ბ) „მრავალმა წყალმა
ჩაიარა“ _
4.დაასრულე: ტოტზე ვაშლები
............................................
(1 ქულა) სანაპიროზე
კენჭები.........................................
5.შეცვალე ნაცვალსახელით ხაზგასმული
სიტყვები: (1 ქულა)
გუგული უშიშრად იჭერს
მატლებს.
6.აბრუნე: ჭრელი პეპელა
( 2 ქულა)
სახელობითი
_________________________________________________
მოთხრობითი _______________________________________________
მიცემითი
_______________________________________________
ნათესაობითი _______________________________________________
მოქმედებითი _______________________________________________
ვითარებითი _______________________________________________
წოდებითი ________________________________________________
7.აუღლე: მე ვმეცადინეობ (1 ქულა)
მხ. რიცხვი მრ. რიცხვი
I პ _____________________________ ___________________________
II
_____________________________ ____________________________
III _____________________________ ____________________________
8. დაასრულე
სიტყვები: (1
ქულა)
ა) ვაშლი........ გემრიელ
ხილფაფას ამზადებენ.
ბ) ორაგული
მდინარი......... ზღვაში გადის.
9.ზედსართავ სახელს
ერთი ხაზი გაუსვი,
ზმნიზედას__ორი. (2
ქულა)
კუდმაკრატელა მერცხალი
გამალებით იშენებს ბუდეს.
10.გაასწორე შეცდომები: „ გველეშაპივით ღრუბლები
(4 ქულა) გადმოსწოლიან მთის წვერეფს,
დაბლა ბარშიაც და თოვა
ავ დარი წვიმას
აპირეფს.“
გვარი, სახელი ____________________________________________________
კლასი _______________ თარიღი _________________
1. ჩაწერე რიცხვი: ოთხას
ორმოცდაშვიდი ათას ხუთას
ექვსი_______________(1ქ)
2. შემოხაზე რიცხვის
839 602 გაშლილი ჩანაწერი:
(1 ქ)
ა) 80 000+30 000+ 9 000+600+2
ბ) 800 000+30 000+900+60+2
გ) 800 000+ 30 000+9 000+600+2
დ) 80 000+30
000+9 000+60+2
3. დაალაგე კლებადობის
მიხედვით:
207 600, 407 180, 143 350,
125 450, 417 200.
(1 ქ)
4. ამოხსენი განტოლებები:
(4 ქ)
324 125+X =537 200 X- 129 400=711 203
B x 80=640
X: 40=500
5.
დაიცავი მოქმედებათა
რიგი და იპოვე
გამოსახულების მნიშვნელობა: (4
ქ)
197 568- 266: 19+ 2205 x 21=
6. ამოხსენი ამოცანა:
(2 ქ)
ორი
ქალაქიდან ერთმანეთის შესახვედრად
ორი ავტომანქანა გამოვიდა.
ერთის სიჩქარეა 85კმ/სთ,
მეორის- 95კმ/სთ. ისინი 4 საათის შემდეგ
შეხვნენ ერთმანეთს. რა მანძილია ქალაქებს
შორის?
ამოხსნა:
7. ზრდასრულ ადამიანს
დღე-ღამის ერთი მესამედი უნდა ეძინოს. რადენი
საათი უნდა ეძინოს
ზრდასრულ ადამიანს? (1 ქ)
ამოხსნა:
8. როგორ შეიცვლება
ჯამი, თუ ერთ შესაკრებს გავადიდებთ
100-ით, მეორეს კი შევამცირებთ 80-ით?
( 2 ქ)
9. რას მივიღებთ, თუ უდიდეს ერთნიშნა რიცხვს
გავადიდებთ 100-ჯერ და მივუმატებთ უმცირეს
სამნიშნა რიცხვს? ( 2 ქ)
10. მართკუთხედის სიგრძე
8 სმ-ია, პერიმეტრი-24 სმ. იპოვე
მართკუთხედის სიგანე და დახაზე ეს მართკუთხედი.
(2 ქ)
გვარი, სახელი ____________________________________________________
კლასი ______________ თარიღი
____________________
1.
ჩაწერე რიცხვი: ხუთას ოცდაოთხი ათას ას ორი:
_______________________(1 ქ)
2.
შემოხაზე რიცხვის
684 071 გაშლილი ჩანაწერი:
( 1 ქ)
ა) 60 00+80 000+400+70+1
ბ)
600 000+80 000+4 000+70+1
გ)
6 000+800+400+70+1
დ)
600 000+8 000+4 000+70+1
3.
დაალაგე ზრდადობის
მიხედვით:
910 225, 401 644, 911 325,
230 544, 180 000.
(
1 ქ)
4.
ამოხსენი განტოლებები: ( 4 ქ)
21 000+X
=35 122 423 305-X= 315 729
50
x A = 450
X : 60 = 300
5. დაიცავი მოქმედებათა
რიგი და იპოვე გამოსახულების მნიშვნელობა: (4 ქ)
(
3 010-2 985) x 12+ 21 500: 15=
6.
ამოხსენი ამოცანა:
( 2 ქ)
ორი
ქალაქიდან ერთმანეთის შესახვედრად
ორი ავტომობილი გამოვიდა.
მათი სიჩქარეები თანაბარია
და უდრის 90კმ/სთ-ს.
ისიი ერთმანეთს 5 საათში შეხვდნენ.
რა მანძილია ქალაქებს
შორის?
ამოხსნა:
7.
მთის სიმაღლე
5 033 მეტრია. რას უდრის მისი ერთი მეშვიდედი ნაწილის
სიმაღლე? ( 1ქ)
8.
როგორ შეიცვლება
ჯამი, თუ ერთ შესაკრებს 300-ით
გავზრდით, მეორეს კი უცვლელად დავტოვებთ?
( 2ქ)
9.
რას მივიღებთ,
თუ უდიდეს ოთხნიშნა
რიცხვს შევამცირებთ უდიდესი
ორნიშნა რიცხვით და გავზრდით უმცირესი
სამნიშნა რიცხვით? (2 ქ)
10. კვადრატის პერიმეტრი
25 სმ-ია. გამოთვალე
ამ კვადრატის გვერდის
სიგრძე და დახაზე. ( 2 ქ)
Комментариев нет:
Отправить комментарий